søndag 9. mai 2010

Det hjelper ikke å ha planer ...

Når fingrene bare "gjør" sine egne ting.
Kanskje henger det igjen etter vinteren; sjal og sokker.
Det er jo fremdeles så kaldt at hjernen sansynligvis ikke har oppfattet at det går an å bruke pinner og heklenål på andre måter.

Jeg hadde tenkt å strikke babytøy eller dukkeklær og hekle en sommerveske.
Det er ikke babyer på gang i familien, men jeg har bestilt.

Dukkeklær fordi dukken min ikke har så mye klesskift,
og jeg vet aldri når det kommer en småjente på besøk og vil låne den.
Eller jeg kunne jo ta den med på jobb (om den hadde litt klær i en koffert).

Sommerveske (av alt bomullsgarnet jeg har) med blomster av restegarn.
Jeg får se hva som skjer kommende dager.
Snart er jeg ferdig med sjalet i Mohaire, og de foreløpige siste par sokker.
Men det er jo kjekt med sokker i sommerstøvlene når vi skal i skogen å plukke bær.
Eller til fjells.
Og sjal trenger vi jo når vi sitter ute i litt kjølige sommerkvelder.

7 kommentarer:

Røsslyng sa...

Kjenner meg igjen, det er ikke lett å omstille seg å strikke mere sommerlige plagg, jeg er straks ferdig med et svart angorasjal, ikke akkurat sommerlig det heller ;)
Sjalet og strømpene du har strikket er fine og varme ullklær er alltid kjekt å ha.
Ønsker deg en fabelaktig uke!

Ellens hobby sa...

Haha ja her surret det rundt i hodet på meg og...THi...hi.. Som å høre meg selv.Omstilling fra vinter til vår og så er det søren ikke vår heller....

Ellens hobby sa...

Haha ja her surret det rundt i hodet på meg og...THi...hi.. Som å høre meg selv.Omstilling fra vinter til vår og så er det søren ikke vår heller....

mormonsen sa...

Mye nyttige ting her! Hadde absolutt sansen for det med å ta med dokka på jobben. Med koffert.
en god og lang helg ønsker jeg degE

Mia sa...

Bomull är inte lika kul att sticka i om ull tycker jag, övergången är alltid lika hård til man vant sig. Men sommarväskan låter spännande, med blomster, kul. Och dockkläder är ju ypperliga små handarbeten att sitta ute med.
Men, en liten dum fråga. Under ditt fina lapptäcke ser jag din kamera. Jag fick också med en sån strut/ kopp som jag ser du har fästat ytterst på objektivet, vad ska man använda den till? Jag trodde kanske den var till regnskydd, men .. ( är man dsvensk så är man..;)

Bea sa...

å hjelp.. du er som Mia du.. strikker og strikker :))

dessverre er det en kunst jeg ikke behersker.. hekling derimot klarer jeg å komme meg gjennom :)

Tusen takk for hilsen og riktig god 17.mai.

Klem fra Berit i nord

Ellens hobby sa...

Du har jo så mye jeg må innom...blogger... Koseligt hus og hage..Og så triveligt det såg ut...masse besøkende som du plasserer rundt i hagen da... Og nå har jeg kikket på alle de fine barna og.. Har egentlig ikke kikka innom anna en hobbybloggen din, men vet no at det er mye å se på..Ha en fin uke.