søndag 21. november 2010

Vinter, håndarbeid og kursendring

Tida har på en måte gått fra meg denne høste. - Eller er det kanskje jeg som har sprunget fra tida?
Jeg får jo gjort mye, - er aktiv, og har det stort sett bra. Men på en måte har jeg tatt meg et pusterom fra en del ting. Blant annet blogging.
Også hagebloggen er forsømt!
Men jeg har ikke tenkt å gi meg.
Jeg har bare vært opptatt med andre viktige ting.
Helse! Det er derfor jeg legger ut bilde av meg selv. Jeg er blitt 62 år, og har pådratt meg 40 kg for mye.
At jeg her på bildet har kommet meg opp på snaufjellet, er nesten et mirakel. Alt er blitt et ork.
Vi har lagt bak oss bryllup nr. 2 denne sommeren. Og jeg har opplevd at alle de fine kjolene i butikkene ikke finnes i min størrelse. Til slutt tenkte jeg at "laken" var eneste utveg.
Det gikk heldigvis bra. Jeg fant kjole til slutt. Men jeg fant også ut at nå var nok nok.
To dager etter dette bilde, tok jeg kontakt med en venninne (som også sliter), og så var vi i gang.
I gang med å spise!
Det har vært vanskelig. Å spise 5 ganger for dag. Og komme i gang med systematisk mosjon (selv om det er lite), tar tid. Jeg må ta av den tiden som jeg ellers har brukt til blogging, husarbeid, lesing, håndarbeid og drivhus.
Det er gått 16 uker. Jeg er blitt 14 kg lettere. Maten sitter ikke lenger fast i halsen. Mosjon er fortsatt kjedelig, men nødvendig. Og jeg strikker sokker.
Nå er vi fire venninner som hjelper hverandre med å følge Grete Roede sine anbefalinger. Jeg deltok på et internettkurs i 8 uker, men har nå som mål å klare noen kilo på "egen" hånd.
Og om det tar tid og krefter, så får jeg prioritere det, men litt blogging inn i mellom skal jeg få til.

9 kommentarer:

Nanne sa...

Så flott at dere er flere til å støtte hverandre i et slikt prosjekt, for dette dreier seg jo om omleggigng av livsstil. Vanskelig å klare helt alene før livsstilen blir en selvfølgelig del av hverdagen din. Må gratulere deg med et allerede flott resultat og ønsker deg lykke til videre. (Har savnet deg herinne)

Nanne sa...

100 masker på pinne nr 6. Når halsen var halvparten så lang som jeg ønsket,(litt i underkant av 2 nøster) slapp jeg annenhver maske og "dro". Fell av.Du kan med fordel bruke litt tykkere garn enn det jeg brukte.. Lykke til.

Malys krok sa...

Så bra! Vet hvordan det kan føles! Jeg var selv slik at uansett hva jeg tok på meg så følte jeg meg ikke fin og bra! I februar begynte jeg slanking,og har klart å komme ned i en vekt jeg liker! Lykke til videre på din vei mot et "lettere liv"! Godt at dere er flere sammen, det oppmunterer og motiverer!
-Margit-

Mia sa...

Så duktig du har vart. Jag hra själv vandrat den vägen, uppöver, men inte fjället, vikten alltså. Över nyåret får det bli livsstilsändringar här också.. Alltid imorgon.. Du är duktig och värd all skryt som började igår, lycka till vidare :)

Tussi sa...

Gratulerer - du har jo vært kjempeflink!
Ønsker deg lykke til videre, og ha en fin søndag :)

Strikkebesta sa...

Du er kjempeflink! Lykke til vidare:)

Bjørg 47 sa...

Sukk, samme aldre, og samme problem !! Så flink du har vært, og så heldig å ha noen å gå sammen med. Jeg brakk ankelen i påsken, og ble naturlig nok passiv en tid, og det er vanskelig å komme inn i rytmen oigjen. Jeg gikk hver morgen til en fjelltopp i nærheten, om jeg ikke ble tynn av det, så fikk jeg opp pulsen, og strammet opp muskler i beina. Hadde nok i første omgang tenkt meg ned 10 kilo, men selv det vanskelig !! Ser innom deg i fremtiden, kanskje du kommer med noen gode råd og tips !!! Lykke til, og ha en fin november.

karna sa...

Ja hvor blir tida av, vips så har den godt. Så fint bilde av deg og så flink du har blitt, det trengs i alle aldre. Fortsatt god framgang.

Bente Bing sa...

Så flink du er! Det er et strev å legge om livsstilen, men sammen med gode venner går det mye lettere!
Lykke til videre mot målet!