fredag 25. september 2009

A for ALLE - ABC2



A for Ape, Artig og Annerledes

A for Absolutt, Alment og Alt

A for Andre, Aldri alene

A for Alle og

- ABC


For meg er alfabetet "Alfa og Omega" i jobben som bibliotekar. Og ettersom det nå er slik at alfabetet starter på A, så er og blir denne bokstaven den viktigste for meg. I alle A-hyllene står bøkene som på geledd. Ryddig og fint. Det er fordi jeg alltid må begynne på A. Klarer ikke starte ryddingen på H (der det absolutt trengs), og absolutt ikke fra Å. Det ville være helt naturstridig for et A-menneske som meg. Altså er tingene tilstand deretter.
A er dessuten en deilig bokstav å leke seg med når man har blyant og papir for hånden. Da kan den tegnes strengt symetrisk, eller skakk og skjev, krøllet og buet, til høgre og til venstre, - og kanskje begge deler på en gang.

26 kommentarer:

Evami sa...

Blir aldri ryddig på slutten av hyllene hos dere da?!
Så gøy måte å se bokstaven a på! Har liksom aldri tenkt over den slik...

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Det var en nyvri, ja - kjempeartig bidrag på A! Fin helg!

Hobbygåsa sa...

Artig A-innlegg! Og tusen takk for den hyggelige kommentaren på sokkene mine - jeg ble jo litt skuffet over uteblitt mønster da vet du - men sokkene er i bruk de :-) Ha en fin helg!

Qehenne sa...

Så deilig masse bøker å boltre seg med. Skulle tro at du hadde nok matriale til å skrive om alt i hele alfabetet her. Flott blogg du ha! En riktig god helg ønskes.

The single girl! sa...

For en artig tolkning da!
Du får ta å rydde etter hvert som bokstavene skrider frem da så når du vel rundt til slutt tenker jeg! Hehe!!

Ha en strålende helg!

Ida sa...

Artig lek med bokstaven A.
Morsomt og underholdende.
Tommelen OPP for deg.
Jeg smiler. :)))

God helg!

Morten Pedersen sa...

Bøker er en fin ting.

Rimkogeren sa...

Ja og mund = ), næse = - , og øjne = : bliver A'et til en hyggelig lille fyr :-)

Madame sa...

Haha, det var virkelig sjovt at læse! Jeg er omgivet af bibliotekarer hver dag i mit job - de er gode til at skabe orden i kaos :o)

God weekend til dig!

Marita sa...

Flott A! Mange fine bilder i bloggen din forresten. Måtte titte rundt når jeg var her :o)
God helg!

HildeS sa...

Du har den jobben som jeg ønsket meg da jeg var yngre.. Bibliotekar måtte være drømmejobben tenkte jeg. Men nå jobber jeg i barnehage, og det er ikke så verst det heller. God løsning.

JULIE K sa...

Ååååå så flott et innlegg om bokstaven A : )

Petunia sa...

Jeg ble så nysgjerrig jeg på om det er mer rotete på H enn på de andre bokstavene, eller om dette bare var en tilfeldig bokstav du plukket ut?
Hehe!!
Hvilken av bokstavene er det flest bøker på? har du en oversikt på det?
Artig vri på A'en og koselig at du ble med på ABC i ord og bilder.
Men jeg fpr litt dårlig samvittighet når du sier at du er bibliotekar. Jeg har en bok jeg ikke har levert inn enda... skal gjøre det i morgen. Lover!!!
Petunia

Malys krok sa...

Med den jobben skjønner jeg godt at alfabetet er viktig! Flott løst var det også! Tusen takk for trivelig hilsen! Artig å møte "nye" her inne. Mye fint ellers og på bloggen din. God helg fra Margit.

Ellen sa...

Koselig lesing. Jeg skjønner godt at du ikke klarer å starte ryddingen på H.. det er jo naturstridig!!

Takk for kommentaren i bloggen min.

Ønsker deg en flott helg!

naturglede sa...

Fin bokstav her da og ord. God helg!

Line sa...

Herleg innlegg med artig vri:0)
Skal bli kjekt å følge deg vidare gjennom ABC...
God helg

linsky sa...

Å, for en kjempefin løsning! :-D

Turid sa...

Det var en flott måte å vise A i ord og bilder. Stilig den pynteA'n du har, mange fine skatter i naturen.

Mia sa...

Hvilket herlig inlegg, jeg liker din tolking :)

Marit sa...

Nydelig innlegg om favorittbokstaven A! Du kom meg litt i forkjøpet med bok og bibliotek-tolkning. Min kommer kanskje på B :O)

Hilsen nok en bibliotekarbeider!

Henny sa...

Det er klart, at alfabetet er endnu vigtigere for en bibliotekar end for alle andre.

Melusine sa...

Flott løsning for første bokstav - ja, i hyllene på biblioteket må der være orden :)

Margrethes hus og hage sa...

Hihi, jeg kan ikke tenke meg det er sååå rotete i H-hyllen :) Morsom betrakting om bokstaven A :)

Hilsen Margrethe

sissels sa...

En flott tolkning av bokstaven A.

Trine Lill sa...

Flott tolkning!Du er heldig som jobber med bøker.:)