søndag 27. september 2009

Ting som betyr noe ekstra.















For mange, mange år siden var jeg gravid for femte gang. Desverre hadde jeg under hver graviditet hatt bekkenløsning, men denne gangen kunne jeg ikke komme meg av flekken etter fjerde måned.
Min bevegelsesfrihet var derfor veldig begrenset. Så ble tiden brukt til håndarbeid. Utrolig mye ble produsert dette året. Blant annet disse kuvertbrikkene. Jeg laget minst ti av dem, men ga noen bort. Mønsteret tror jeg at jeg fant i et Alt om Håndarbeid, og kanskje også oppskriften på blondene rundt. Motivene var fra et kaffiservise ved navn Fjellflora (1970-tallet).
Da barnet var født, og bekkenet kom på plass igjen, orket jeg ikke synet av årets produksjon av håndarbeid. Alt havnet på bunnen av skuffer og skap, og det varte og rakk før jeg igjen tok fram brodergarn, heklenål og strikkepinner.
Heldigvis blekner minner om smerter, og gleden over håndarbeidene kom igjen etter hvert. Nå blir også kuvertbrikkene brukt.
Koppen på bildet kom jeg over på en tur til Ona i 2007. Det er flere der ute i havgapet som driver med keramikk, og jeg falt fullstendig for disse krusene. Senere bestilte jeg fler. Det er nok ikke bare jeg i familien som liker dem, for de er alltid i bruk.
Jeg skal tilbake til Ona. Helst et besøk over flere dager. Et fantastisk sted, med koselige mennesker.