mandag 17. januar 2011

Dukken får nye klær.



Nå er jeg virkelig stolt av meg selv! Jeg klarte å løsrive meg fra sokkestrikking, og dukken har fått litt nytt.
Det ble genser, bukse og hårbånd. Foreløpig må hun gå barføtt, men jeg skal nok ordnet det.
Og så må jeg se om jeg finner mer som frister i den innholdsrike boken (se forrige innlegg).

I uka som gikk strikket jeg også et sett med håndhåndkle, oppvaskklut og to grytekluter.
Jeg hadde lyst på litt nytt på kjøkkenet nå når jeg tok vekk julepynten.
Og denne gangen ville jeg tilbake til det blå. Jeg blir visst aldri lei den fargen.

I helgen kastet jeg meg så endelig over de morsomme mamelukkene jeg fant oppskriften på hos Ellens heklekrok.
Jeg heklet dem i hvitt med blå kanter, og syntes de var veldig morsomme å hekle.
Ser at Ellen også har heklet Mamelukk-krusbrikker.
Veldig sjarmerende!
Det er forresten en stund siden Ellens heklekrok var aktiv, men jeg håper hun kommer tilbake.

Det ble sokker også! Helt umulig å kutte ut. I allefall så lenge det er en mengde restegarn "rundt om". Dessuten så er det som med kluter og håndkle; jeg kan se på tv og prate samtidig som jeg strikker.
Fikk unna et par pulsvarmere også. Det kommer vel kulde igjen, og da trenger jeg et par nye.