mandag 3. januar 2011

Nyttår og mandager og ny giv.

Jeg er i gang! Med mine nyttårsforsetter altså. Begynte med å stelle duker. Både de som ble brukt nå i julen, og de som var ferdig vasket før Jul, men ikke rullet og hengt på plass. Jeg elsker duker, og de har fått et helt klesskap for seg selv. Der henger de lett tilgjengelige pent rullet og glatte, - om jeg bare kommer så langt.
Dette nyttårsforsettet hører til under fellesbetegnelsen "rydde i det jeg ikke rakk ..." Det er mye under denne enda!
Jeg må ofte bruke lørdager og søndager til slike ting. Tidlig på dagen.
Ettermiddager og kvelder er ikke min beste arbeidstid, derfor må husarbeid jeg ikke liker gjøres mellom 0600 og 1400 på fridager.
Lurer på om det er derfor jeg liker mandager og nyttår så godt?
Begynnelsen på dagen, begynnelsen på uka og begynnelsen på året!

Så var det håndarbeidene mine. Noe annet enn bare sokker.
Jeg startet like godt med å strikke nytt håndhåndkle og klut til kjøkkenet i tynt, blått bommullsgarn.
Har enda mye bomullsgarn som må brukes opp.
Når jeg er ferdig med dette til mitt eget kjøkken, så skal jeg lage noen å ha som gaver til "jentene mine". De liker også å pynte litt på kjøkkenet.
Samtidig fant jeg fram  "Dukkestrikk" av Målfrid Gausel og noe tynt ullgarn.
og før jeg fikk sukk for meg hadde jeg begynt å strikke genser i rosa og blått.
Sokker som nesten var ferdige ble avsluttet, og nye påbegynt. Helt bevisstløst!
Jeg skulle jo IKKE strikke sokker.