onsdag 21. mars 2018

"DET ER IKKE FULLT FØR........" - Garndilla

Det hender igjen og igjen! Jeg mangler litt garn i en bestemt farge/sort, og må innom en butikk.  Det er det samme om det er i byen eller på nettet, jeg kommer ut med mange ganger det jeg skulle ha.
Om det er kvaliteten eller fargene eller begge deler som får meg til å miste kontrollen, det vet jeg ikke.  I alle fall kommer jeg ut i fra sitasjonen med tre ganger det jeg skulle ha.
Fortsettelsen er at jeg da blir fristet til å sette i gang med enda et prosjekt, i tillegg til de tre - fire som allerede er på gang.
Takk og lov at jeg har god tid til å strikke, slik at jeg tross alt blir ferdig med disse prosjekta etter hvert.

Nå om dagen er det en genser i Drops Lima til et barnebarn, en genser i Drops Air til en av mødrene (størrelse noe usikker),  en genser av restegarn merino ull til 6 åringen, hvit babykåpe til lille Frida og til slutt babyteppe i blått alpakka-garn.  Jeg ser det selv.  Dette er langt over grensen. Godt er det at jeg nå ha satt strek for årets selbuvotter.  Puttet nettopp to par i FSO-kisten (FerdigeStrikkeObjekt)
Neste småstrikk-prosjekt blir raggsokker igjen.  Jeg er tom for de minste og største størrelsene. Og sokkestrikking er veldig kjekt når jeg skal strikke uten å tenke, samtidig få fråtse i farger og restegarn.
Hva hadde livet vært uten garn?