torsdag 1. oktober 2009

Bamsene Bucowski - ABC2


Bamsene Bucowski


Brumle og Bamse,
Burre og Bjørn,
Birger og vesle Bennie,
har alle navn som
begynner på B,
og det har også Leo!
Leo? På B?
Ja....
Baby-Leo.

Og søster Bucowski,
heter
Frøken Nicoline Bucowski.

Her sitter de fra venstre: Bjørn - Birger - Brumle, Nicoline med Baby Leo - Burre og Bennie.

Denne gangen kunne jeg nok laget et innlegg om bibliotek. Det ville vel passet godt etter mitt A-innlegg, men heller så presenterer jeg Bibliotekbamsene.
Hvert år blir det laget en ny bamse av Bucowski Design AB til bibliotekene i norden. Og jeg som er så glad i bamser kjøper også en til meg selv. For hvordan ville det gå med oss (meg og bamsene) den dagen jeg ble pensjonist og måtte forlate mine deilige bamser i biblioteket? Jeg ville aldri komme helt over det. Sånn som det nå er, har jeg både hjemme og på jobb, mine deilige venner Bucowski.

23 kommentarer:

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Det har jeg full forståelse for - at du må ha de hjemme, også. Veldig, veldig søte bamser:))

Petunia sa...

Bamser på biblioteket! For en god idé dette var! En bok er mye bedre med en bamse i armkroken!
Du har min fulle forståelse for at du også må ha en av hver hjemme hos deg. Man leser daogså bøker hjemme og tenkt om boker er skummel
Boken jeg nevnte i forrige uke er levert;)

mormonsen sa...

Utrolig flotte bamser, og en kjempefin B. Skjønner godt at du måtte lage din egen samling av disse skjønne skapningene. God helg til deg!

Rimkogeren sa...

Herlig bamsefamile Bucowski, hvem er Baby Leos far??
Skønt smilfremkaldende indlæg.

qehenne sa...

Bamser til barn på biblioteket, det er da flott! Heldigvis er jo biblioteket også åpent etter en blir pesjonist, så du får besøkt bamsene. God helg ønskes

anjoe playhouse sa...

Hvad ville livet være uden bamser? Mindre hyggeligt, så selvfølgelig må nogle af Bucowskivennerne bo hos dig privat ;-)

Turid sa...

Så morsomt å samle på en bestemt ting. Disse var jo bare søte. Og så spennende det må være når det kommer en ny bamse.

Gamleheksa sa...

Så herlige Bamser:) Skjønner godt du må ha disse.

God helg!

Marita sa...

For en herlig B-gjeng!

Evami sa...

Så søte de var Bucowski bamsene dine:) sKjønner jo at familien der vokser:)

Siw Aina sa...

Mange søte bamser, og de har jo utrolig flotte navn da :)

Monika sa...

kor søte :-)
Har noen Bamser som eg er ekstra glade i eg og
Smil og god helg

TorAa sa...

Herlig samling.
Må bare innrømme vi har også en bamsesamling.

mitt lille ABC-B
http://toraamusic.blogspot.com/

Line sa...

Nydelige bamsar og ei flott samling:0)
Finst ein del bamsar her i huset og....

Henny sa...

Skønne bamser med masser af personlighed. Og så bor de på biblioteket? Hvilken god idé.

vibeke sa...

En gjeng flotte bamser det der!

Du spurte på min blogg om bonden som eier bussen som står til nedfalls er like ustelt og skjev som bussen. Du aner ikke hvor rett du har!! Ustelt bonde og ustelt hus og ustelt gård. Det er trist.

christina sa...

Jätte söta bamsebjörnar!!

linsky sa...

Det var en gjeng med kjempefine bamser, det!

BirtH sa...

Så herlig! Jeg har én bamse, og den fikk jeg i julegave av min yngste sønn :-D
Takk for kommentar! God natt!

Sara sa...

Åh, så kult bidrag da :D Bamser er tingen!

Elisabeth sa...

For et koselig innlegg.
Vi er fra en nabokommune til Molde og har båtlivet som vår største hobby. I sommer var vi innom Haugesund, Stavanger, Jørpeland, Skudeneshavn osv... Til og med oppe på Preikestolen. Neste år har vi lyst innom Rosendal! Hører så mange skryte av området der.

Elisabeth

Melusine sa...

Skjønne bamser, forstår godt du trenger noen også hjemme!

Marit Johanne sa...

Herlige bamser! Personligheter alle sammen, og så flotte navn!