søndag 24. januar 2010

Det går unna med småstrikk


Jeg strikker og strikker, og luene blir tatt i bruk etter hvert som de blir ferdige. Selv om "ungeflokken med tilbehør" har vært her hjemme i helga, så har jeg fått strikket litt. Det er ikke blitt noe  mønsterstrikk, for å spille Monopol eller Norge Rundt samtidig som man teller masker, det går ikke hos meg. Men "rettfrem-strikk" går helt flott. Dermed vokser sjalet, og luene blir både påbegynt og avsluttet. Ikke alltid vet jeg hva jeg begynner på heller. 80 masker på en rundpinne med blått Smart-garn. Det kan bli lue eller hals eller noe... 
Nå er gjengen reist, og jeg kan finne fram mønsterstrikk igjen. Eller gjøre ferdig sjalet. Kanskje.

4 kommentarer:

Mia sa...

Småstrikk är bra att ha för handen och det verkar som om det är det ända som blir färdig om dagen hos mig. Härliga färger du har valt i sjalen förresten, stickar du också från bredare på mitten mot smalare på slutet? Såna sjalar tycker jag om för dom är så mycket lättare att knyta runt halsen.

karna sa...

Herlig å lese, det trengs det enkle gode ting også. Ha ei fin uke som kommer,klem

Røsslyng sa...

Det trenger jo ikke alltid være avansert mønsterstrikk for å komme til nytte ;)
Luer og andre småplagg virker det som om man aldri kan få produsert nok av og det er kjekt når noen vil gjøre bruk av det man lager.
Nyyydelige farger i sjalet du holder på med :)
Ha en superfin uke videre!

Ellens hobby sa...

Ja her går det virkelig unna... du er så flink. Det ligg en liten utfordring til deg på sia mi...hvis du vil.