torsdag 12. november 2009

ABC 2 - Honninghumla Hermannsen

Enda ei uke er gått, og bokstaven H står for tur. Så lett og så vanskelig. For jo mer man har å velge mellom, jo verre blir det.
Flere løsninger finner dere her.










Honninghumla Hermannsen holdt hus i Hansens hage
Herskapelig har han holdt til her i alle sine dage.
Blant Hylleblomst og Hortensia, og en hønsegård med hane.
Han herjet rundt og holdt halloi, en herlig, himmelsk vane

En dag Herr Hansen hadde fest. Hans hustru holdt en tale.
Hun hyllet Hansen med litt vin, og deilig hyllebærkake.
Honninghumla Hermannsen hadde hug til herligheten
Han haster altfor hurtig fram og gikk på hodet i salaten.

Han mistet både hud og hår, Han hostet og han harket
Hull i hodet hadde han, og havnet på hospitalet.
Her hviler han helt hemningsløst blant hedersmenn og helter,
Her høres hornmusikk og harpeleik, henført og harmonisk
Hermannsen får honningtrøst.
Da heles alle smerter.

24 kommentarer:

qehenne sa...

Wow så flott H innlegg! Du er en mester med ord. Herlig bilder til.
Ha en riktig god helg!

Petunia sa...

En skikkelig sjarmør den humla der! Kan ikke la være å smile når man ser han!
Artig dikt også som du har laget:)

Helle K. sa...

Fantastisk :) Dejligt billede - og et godt digt.

Madame sa...

Haha, det var sjovt fundet på - og sikke en masse H'er ;-)
Dejligt indlæg, ha' en rigtig god weekend!

Sommertid sa...

Næmmen så søt en humle og fint dikt attpåtil...en herlig humlefortelling !

Ellen sa...

Utrolig bra!! Smiler og leser og ser alt fremfor meg!! Koselig!

Malys krok sa...

Herlige Hermansen! Dette var flott og artig! Så artig dikt at jeg satt her og lo for meg selv. Så flink du er!
Jeg vil gjerne se inn her oftere så jeg legger deg til blogglisten min om det er ok? Vennlig hilsen Margit.

HildeS sa...

Dette var en søt kar og et herlig innlegg fra deg.

Henny sa...

Flot digt og flot Hermansen. Ja, sådan kan det gå, når man er for grådig.

Mia sa...

En herlig historie om Herr Hansen. Honningstrøst høres ut som noe jeg gjerne skulle ha hatt i skapet :)

karna sa...

Kjempekoselig H, så flink du er og nydelig bilder. Koselig blogg du har.

Turid sa...

Så søt liten honninghumle, og så blid da :-). Takk for hyggelig kommentar hos meg, det blir jeg glad av. Klem fra Turid

linsky sa...

Så søt den var! :-D

Mona sa...

Vilken härlig historia!

TorAa sa...

Jeg ble hodeløst i dette dikt
hundre prosent vorliebt

Så nå vet du det;)

Hurra

Strikkebesta sa...

Herlige honninghumle Hermansen! Herleg dikta og heilt nydelege bilete til:) Her likte eg meg,trur eg henger meg på som følgjar og ser om det kjem fleire slike søte dikt! God helg!

sologbolig sa...

Stilig innlegg. Ha ein fin dag.

Marit Johanne sa...

Herlig H-innlegg :D

Margrethes hus og hage sa...

For en herlig humle :) og så mange H-er i diktet!

Hilsen Margrethe

Irene sa...

Utrolig bra! Innlegg som virkelig fenget :o)

Eli Kristin sa...

Så gøyt innlegg, he-he! Flotte bilder av humla og det diktet var virkelig en H verdig med litt av et ordspill. Flink du! :D

Ha en fin mandag!

Hobbygåsa sa...

Hehe så søt humle, men stakkars liten da. Flott H-innlegg!

Belinda Renee sa...

hhaha.. så herlig innlegg.. Skikkelig dikter jo :-)
stilig
Ha en fin kveld :-)
Mvh Belinda

Perleslottet sa...

Artige (H)onninghumla hermansen billeder.. :)

God weekend fra Aalborg