torsdag 5. november 2009

ABC2 - Geiter i gave til gebursdag

Det blir ikke noe vers denne gangen. Bare en liten historie med mange g-er.
Flere G-løsninger her hos Petunia.

To gromme geiter,
garantert gode gressere,

var gaver fra "Geriljaen"
til husbondens gebursdag.

En geitebukk med navnet Sverre, ga galskapen garanti
for gradvis gavmild graviditet.

Gleden over geitene gikk ganske snart til grunne,
for gjerder stoppet ikke geiter.
Vi kunne bare glemme.

Gartneren i tunet ble ganske grå og gusten.
Og enda verre ble det da

geitene fikk gullige små.

Ja gradvis ble geitegleden til gremmelse og gru.
Og Gamlemor Gartneren og Gubben Geitebonden
brukte grusomme og grøssende ord som giljotin og giftbeger og gammeldags gevær.

Selv "Geriljaen" forstod nå glatt at grensen var nær,
og geitene fikk flytte til en geitegård inni fjorden.

Uten gråtekor og gravøl gledes alle over slutten:

- Geiter som sansynligvis går gressende og glade på grønne enger i Hardanger et sted langt fra vår godslige hage.


33 kommentarer:

Rimkogeren sa...

sikke du har haft gang i gggggg-erne. Fint indlæg i ord og billeder. Det morede mig.

Turid sa...

Å så søte. Spesielt den lille nederst :-)

Petunia sa...

Så morsomt innlegg. Jeg kom helt ut av det da jeg forsøkte å telle alle G'ene.
Jeg liker geiter. De er artige dyr!

Living next to me sa...

så fine geiter og morsomme bilder F.

Anette sa...

Gulliga getter! Ett riktigt glad-inlägg med många G. /Anette

Spiderdama sa...

Geiter er skikkelig søte!:-) Koselig innlegg.
God helg!

HildeS sa...

Jeg kan levende forestille meg at å ha geiter ikke nødvendigvis bare er enkelt nei:-)))

Sommertid sa...

Geiter er fine dyr, men de kan skape masse problemer også...
Husker en biltur da jeg var liten..vi stoppet et sted langs veien..og da troppet det opp geiter..de ville utforske nistepakker og potetgullposen..
det endte med at for å unngå at de invaderte baksetet i bilen så fikk de med seg potetgullposen..til odel og eie...he he he


God helg :)

Camilla :) sa...

Så mange søte geiter! :)
God helg!

Tino sa...

Så herlig morsom vri på G, med flotte bilder.
Geiter er sjarmerende og søte!

God helg!

Madame sa...

Haha, det var flot med så mange G'er - og dejlige billeder af gederne!
Ha' en dejlig weekend!

qehenne sa...

Å så herlig innlegg. Det er godt at både gartneren og geitene kom til enighet. De har reist til gards for å gjøre seg fete, og gartneren kan fryde seg over hagen. Killingen på bilde er herved adoptert av meg! Ha en flott helg!

mormonsen sa...

Gerilja er nok en godt navn på gjengen. De jeg vokste opp med i nabolaget, brukte største delen av tida til å ramponere sine omgivelser, og spise klær av snorene. Ingen hull i gjerdene var for små til å lage en passasje. Men sjarmerende til tusen var de, og alle barnas kjæledegger. Du har virkelig klart å lage en god historie, til tross for at for det meste har brukt G-ord. Great!

Ellen sa...

Stilig innlegg og fin løsning av G'en!

Ønsker deg en god helg!

Melusine sa...

Så flotte de geitene er og hvilke herlige bilder av dem! Godt de fikk et trivelig sted å bo når de ikke lengre kunne være til nytte i hagen deres :)

Mia sa...

Giljotin hörtes brutalt ut så det är nog fint dom fick ett nytt hem istället. Gullig läsning :)

Malys krok sa...

Flott og artig innlegg! Geiter er fine dyr, men sikkert ikke så lett å ha i hagen. Så søte små killinger!

Stolene dere har pusset opp ble virkelig flotte!
Må og si at innlegget på F var kjempeartig. Så flink du er å skrive vers!
takk for koselig hilsen! -Margit-

ElinSire sa...

Så fine de var! :) Mange herlige bilder.

Tusen takk for veldig hyggelig kommentar hos meg :) Setter pris på at du liker bildene mine :)

Hobbygåsa sa...

Så nydelige geiter, og en flott historie - kjempefint G-innlegg. Ha en fin helg!

Henny sa...

Søde geder, men de er ganske egensindige dyr. Det var sikkert godt, at du kom af med dem. De er jo altædende!

Marita sa...

Festlig. Geiter kan være temmelig ustyrlige av seg....

irene sa...

Artig innlegg .... geiter er også "ålreite" dyr, ikke sant?
Har skrollet litt nedover siden din og skjønner ikke hvordan du får tid til alt! Du har kanskje flere timer i døgnet enn meg *lol*. Må tilstå at det må være mye støv og spindelvev nede i håndarbeidskurven min nå. Bildene av hekletøyet frister til å ta det frem igjen! God helg!

Line sa...

Fornøyeleg innlegg, og godt at det løyste seg for både geitene og gartnarane utan giftbeger og giljotin;9)

linsky sa...

De var nå søte da! :-D

Margrethes hus og hage sa...

Hihi, morsomt innlegg :)

Hilsen Margrethe

Marit Johanne sa...

Så morsom historie :) De var jo kjempesøte, men kan godt tenke meg at det kan bli litt mye av det! Ha en god helg ( uten geiter)!

linn kristine sa...

Artig innlegg fra deg.
Fine bilder. :D

Mona sa...

Härligt bidrag på G. Söta getter!

sissels sa...

Flotte G-er du har vist fram her. Har storkosa meg og humra for meg selv når jeg leste innlegget og så på bildene.

Anne sa...

Så stilig innlegg! Skjønne geiter:)

sologbolig sa...

Flott g-innlegg. Geiter er jo noen artige dyr, så seinest ein gjeng av de i går. Ha ein fin søndagskveld.

Evami sa...

Så utrolig søte geiter:) Flotte bilder:)

Marie sa...

Många G blev det!!! ;-) Fina bilder dessutom!

Marie