torsdag 8. oktober 2009

ABC - C


Så moro dette er!
Takk for at hun står på å administrerer dette, kan ikke sies ofte nok til Petunia.
Først tenkte jeg at ord på C ville bli en vanskelig oppgave. Men slik ble det ikke. Jeg fant ganske mange, og til slutt sto valget mellom fire.

Chitor: Hunden vår. Oppkalt etter en indisk by.
Cellofan: Gjennomsiktig folie vi bl.a pynter blomster med.
Chili: En sterk pepper
Cruise: Ei lystreise med skip

Men hvem sa jeg må velge?

Hvis jeg inviterer en mann med en hund ved navn Chitor
til middag på Chili Con Carne,
og gir han litt Cornflakes med K(C)rem til dessert,
så gir han meg sikkert blomster i Cellofan,
og inviterer meg på Cruise i Caribien
- eller en rotur på Hardangerfjorden.


OBS! der kom det faktisk enda flere C-er.

29 kommentarer:

Mona sa...

Fyndigt! Vilken vacker hund!

linsky sa...

Masse fint på C! den søte hunden spesielt. :-D

Petunia sa...

Haha! Hvis det var mine kokekunster som skulle måles i tur, så hadde vi ikke kommet oss til Hardangerfjorden en gang!
Kjempefint C innlegg:)

Klem fra Petunia

Pupziz sa...

Takk for kommentaren inne hos meg=)
Flotte C'er=D
Og ja pell deg over når sommeren kommer igjen;)
God helg til deg også=)

Spiderdama sa...

Hehe, koselig. Chili er godt og kunne godt tenkt meg et Cruise med tiden! Ha en flott helg:-)

Rimkogeren sa...

Danske Frederik hilser Chitor mange gange.
Fortsættelse.
Under cruiset stjal de en redningsbåd. De sejlede ud i verden indtil de kom til en smuk øde ø. Her gik de i land og levede lykkeligt til deres dages ende.

mormonsen sa...

Sånne flott liten c-historie. Du har forresten en morsom og kreativ blogg. :)

Sommertid sa...

Syns du fikk med mange C'er jeg..og chili og cruise er jo topp da.
Go helg

Linda sa...

Haha...nydelig Chitor!!=)

Evami sa...

Så flott løsning:) HVem trenger velge når man kan ta alle? Søte lille Chitor:)

Lene sa...

Og jeg som trodde C var så vankselig - og så har du dusinvis :) Flott jobba. Ha en fin dag :)

Anette sa...

Det blev mycket C hos dig. Vilka fina bilder. Cruise skulle väl vara bra på vintern, men på sommaren blir det väl bra med rodd på Hardangerfjorden ;-) /Anette

regnbuesting sa...

Hihi, her kom c-ene som perler på ei snor ;-)

Living next to me sa...

her var det jo c i hauger og lass, det er jo verre bokstaver , men flotte bilder , jeg blir litt sånn misunnlig på folk soom kan ta flotte bilder .

Mia sa...

Med den gode middaginvitation borde han verkligen ta deg med på cruise. Slet litt på C men du fant jo mange :)

HildeS sa...

Jeg synes også c er en vanskelig bokstav, men når man kommer inn hit så blir man gjort til skamme over at man ikke har bedre fantasi siden du har mange ideer på c.

Henny sa...

Sikke mange c'er! Og en smuk hund.

Camilla :) sa...

Mange flotte c'er! Hunden var kjempesøt, bilder av hunder treffer meg rett i hjertet hver eneste gang :) Og så flott navn den har!!
God helg!

TurboLotte sa...

Kjempestilig innlegg. Artig til tusen!

qehenne sa...

Så herlig, med gode bilder til. Det blir nok jeg som må innvitere gubben med på tur tenker jeg. Ha en riktig god helg!

karna sa...

Artig ordspill på C ,-)

Marit sa...

Flotte c'er! Hvem trenger velge når en kan bruke alle :O)

Strikkebesta sa...

Ein overbesiande C, og nydeleg arrangerte bilete! God helg - med rotur på Hardangerfjorden:)

Tino sa...

Så morsomt og kreativt C-innlegg.
Flotte bilder, og nydelig hund :)

Ha en fin helg.

Marit Johanne sa...

Mange fine C-er og flott bilde!

Melusine sa...

Så flott du har laget til bildene! Godt innlegg for ukens bokstav :)

Lappedamen sa...

Krativ løsning på ukens bokstav. Det ble jo rett mange C-er.

Gunsside sa...

Så mange C med et morsomt Collage.
- I tillegg en morsom forklaring !
Hardangerfjorden er jo flott den....

TorAa sa...

Hvilken flott og lekende løsning.
Imponerende flott. Det sier jeg ganske enkelt.

Beklager sen kommentar.
Mitt c-innlegg er her:
http://toraamusic.blogspot.com