torsdag 29. oktober 2009

ABC2 - F for FISK på frierferd


En eller annen plass i Hellas kom jeg over disse to salt- og pepperbøssene.
Det hører også med en mugge, men jeg skulle så gjerne hatt mer av dette fargerike serviset.
Det var der, men jeg må alltid tenke på hvor mye jeg får med meg i koffertene.
Så nå er jeg stadig på jakt etter resten.
Hadde jeg bare kommet på hvor jeg kjøpte det!
Dette blir i alle fall mitt bidrag til ABC2-F.

Flere løsninger finner du her.



Fiskene Fjodor og Fredrik
var fulle av futt og av fart.
Så traff dei ei frue fra Florø
og begge ble helt forgapt.


For fruen fra Florø var lekker
med fullendt fasong og fysikk,
med flotte fargerike flekker
og akkurat passe tykk.


Men fruen fra Florø var forlovet
med Fransen i fra Førdefjord.
For han hadde freidig fristet
med franskbrød og ekte fiskefòr.

23 kommentarer:

qehenne sa...

Jeg er helt imponert over ord trylligen din. Flott rim og nydelige "fisk" Ha en god helg...

Turid sa...

Du imponerer igjen :-D

Anne-Lie sa...

Sicka söta små fiskar;-))

adama sa...

He he, morsomme småfisker og artig dikt!
Ha en skjønn helg da!

Spiderdama sa...

Morsomt dikt. Flotte farger i de fiskene.
Du må ha en flott helg:-)

Sommertid sa...

Fargerike fine fisker du byr på idag og rimet var go helt genialt til bildene

Rimkogeren sa...

Stort grin, og dog. Hvor var det synd for det to brødre...

Camilla :) sa...

Så stilige salt- og pepperbøsser :D Noe annet å sette på bordet enn de vanlige kjedelige ;)

linsky sa...

haha, så utrolig stilig!

Ellen sa...

Veldig morsom løsning på F!

Ønsker deg en fin helg!

Elisabeth sa...

Kjempeartig rim. Godt innlegg.

God helg

Petunia sa...

Jeg har bare en ting å si til dette F innlegget ditt:
:)

Henny sa...

Søde fisk. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have mere af det service. Det er også et godt rim!

Niemor sa...

Kjempekule fisker =) Å så kult rim =)

Margrethes hus og hage sa...

Hihi, de var søte :) Flørtende fisk på frierferd :)

Hilsen Margrethe

Strikkebesta sa...

Frykteleg trist for Fredrik og han andre som eg har gløymt namnet på!

TorAa sa...

Frodig og fantastisk fantasifult ABC-F innlegg.

Hurra - jeg liker dette

Eli Kristin sa...

Flott rim og flotte bilder, du er virkelig kreativ. Og det ser jeg i resten av bloggen din også, du er kjempeproduktiv og kreativ til tusen! :D

Fortsatt god helg!

mormonsen sa...

Det er noe med riktig sted og riktig mat på menyen! For et herlig F-innlegg fra deg. Du imponereer stadig. :)

Jane sa...

Två färgglada fiskar passade väldigt bra till "F"! Du är duktig på att leka med språket :)
Trevlig helg!

Melusine sa...

Så stilige bøsser!
Fornøyelig lesing om fiskene :)

Evami sa...

Så utrolig søte da:) Håper det ble giftemål og masse småfisker:)

Mia sa...

Vilket gott humör jag blev på, finfina fiskar, boop, boop,.. :)