onsdag 28. oktober 2009

Litt av hvert


Dagene raser av gårde, og jeg synest aldri jeg får gjort noe særlig. Men like fullt ser jeg at når uke er omme, så har noe blitt avsluttet og noe påbegynt.
Denne uken konsentrerte jeg meg om å bli ferdig med et sokkepar og den hekla veska. Den ble jo noe fargesterk og passer nok best til sommer og sol. Men det var moro å se hvordan den ble og det fristet å prøve å hekle den i andre farger.Jeg fikk tak i garn til toving, så jeg begynte også på firkant-tøfler. Dette er ekstra spennende synest jeg.
Bestemorsteppe går det framover med. De 7 "lappene" for uka er ikke noe problem. Og nå er jeg kommet omtrent halvvegs.
Det hadde kanskje vært bedre om jeg gjorde ferdig en ting om gangen, men sånn er jeg jo ikke i hodet. Dessuten krever en nakkeslengskade at jeg varierer handarbeidene mine. Litt av hvert gjør minst ondt. Og av og til blir det full stopp. Men foreløpig holder jeg koken.
Bestilte meg nye kurver til handarbeid og garn. Dette klarte Kristian (8 år) å montere for bestemor. Vi var fornøyde begge to.