torsdag 22. oktober 2009

ABC2- Et nesten ekte eventyr

Å leike med ord synest jeg er veldig moro, og denne gangen tenkte jeg med en gang på EPLER og EGG. Men så kom bare alle de andre ordene ramlende som erter ut av en sekk.
E-ord er det jo så mange av.
Dukkene jeg har brukt denne gangen er også kjøpt på en julemesse.
De er laget av Karin Kjepso Ebersbach fra Hardanger.


Even var einstøing, enkemann og ensom.
Han emigrerte til Estland der han endelig fant
ei enke med elleve ender og frukttre
Jeg skrøner ikke, - det er sant!

Elegant og entusiastisk han evnet å bake
de eventyrligste kaker av epler og egg.
Det endte med ekteskap, og effekten av det,
blei en effektiv, energisk og ellevill knekt.

Og enda så lever de elskende sammen.
Edrulig og enkelt i Estland et sted
En ”engel” av ei enke og den ensomme kallen,
lever i glede, - i ro og i fred.
Litt mye eplekake er det jo blitt etter hvert)

35 kommentarer:

qehenne sa...

Du verden så koselige dukker, og sånn ett koselig vers til. Kjempeflott skrevet.

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Det har så långt gått i historier,
och bilder. "Koseligt"

Ha de bra.

Hasse A

Petunia sa...

Her har du lekt deg, ja, men det ble jo et kjempefint resultat også!
Kan det bli for mye eplekake da???

Lise H sa...

Elegant E!
Flotte bilder og morsomt dikt!

adama sa...

Fint og artig håndtverk! Koselige bilder ;-) God helg!

Mia sa...

Åter ett sött par, men vad är det dom är lagda av? ser ut som en eller annan tråd.. Fin vers är det också :)

sologbolig sa...

Flott innlegg. Eg har også noen dukket som K.K. Eberhart har laga, de er flotte. Ha ei god helg.

ElinSire sa...

Herlig innlegg -både tekst og bilder!

Living next to me sa...

hehe flott og morsomt innlegg
God helg

The single girl! sa...

Hehe! Så artig! Liker historier og rim, men ikke så flink til det selv lenger som jeg var før... Kjekt at andre er flink iallfall!! Og flott collage også!

Ha en flott helg!

Kali- sa...

Artig E! :D
Morsomme dukker og morsomt vers :)
...og nå har du gjort det... Jeg må bake eplekake en dag! Men når skal jeg få tid??
Uansett... Ha ei flott uke :D

Anette sa...

Du är härlig! Vilken fin E-dikt med fina bilder till. /Anette

Spiderdama sa...

Så koselig og flott dikt!:-)
God helg!

TorAa sa...

Hurra,
det diktet er bra.

Turid sa...

Morsomt og kreativt innlegg. Herlig ;-). Det kan nå aldri bli for mye eplekake med pisket krem på. God helg ønsker jeg deg.

Rimkogeren sa...

Og de levede lykkeligt til deres dages ende, og hvis de ikke er døde, så lever de endnu...
Herlig skøn lille lovestory!

Henny sa...

Herligt indlæg! Sikke en fantasi. Jeg mener bare ikke, at det er muligt at spise for meget æblekage.

linsky sa...

Kjempeflott! :-D

Marit Johanne sa...

Flotte dukker og eventyrlig fortelling :)

Tino sa...

Så morsmt innlegg, med fine bilder.
Eplekake kan det aldri bli for mye av vel ;)

God helg!

Anonym sa...

Ja, dette var verkeleg koseleg!!!!!
Kjellfrid

Linda sa...

Nååå, så søtt da!!=)

Madame sa...

Sikke nogle sjove dukker - det var et rigtig fint og eventyrligt E-indlæg ;O)

Gamleheksa sa...

Så artig E!!! Og for mye eplekake kan det nesten ikke bli...:)

God helg!

vibeke sa...

Kjempestilig!
Lurer på hva de er laget av, de dukkene. Opphavsdamen lager troll og tussedukker - det har google fortalt meg, men jeg ble ikke klokere av det.

Du er forresten grådig god til å leke med ord.

naturglede sa...

Suverent! Dette klapper jeg for:)

Tro Håb og Kærlighed sa...

Ja, rigtigt mange af dine E-er ville jo være Æ-er på dansk. Men E-ngel har vi til fælles:-)

sissels sa...

Så koselig ett innnlegg.

Camilla :) sa...

Åh, eplekake er jo så utrolig godt! Jeg kjøper Møllerens muffins og steker det i en rundform, det er den beste eplekaken jeg har smakt! ;)
Ha en fin søndag!

Marita sa...

Koselig innlegg på E!

linn kristine sa...

Morsomt innlegg. Flotte bilder. :D

Lappedamen sa...

Flotte dukker og en morsom ordlek.

heidi.bergesen sa...

Kjempegøyalt dikt på E, Magrethe, og ikke minst fantastiske flotte bilder : ) Jeg begynner å glede meg til du skal ta bilder i adventtiden......
Ha en superfin oktober kveld

hobbyentusiast sa...

Så flotte dukker, og så flott en blogg du har. Mye fint du lager altså... Her må jeg titte litt til :D

Petra sa...

Dear Margrethe, I'm still reading in your block for weeks and love your ideas. The Puppies are fantastic!
Yesterday I got an "Best Idea-Award" and would like to send him to you. If you like, you can take him from my site.