torsdag 15. oktober 2009

ABC- Danse danse dokka mi


På ei julemesse for noen år siden, kjøpte jeg disse to. De minnet meg kanskje om noen jeg kjenner. I alle fall har de mange fellestrekk med dansevenner opp gjennom tida (se vekk i fra flaske Didrik har på lomma).
Jeg har prøvd å komme på hvem det var som hadde laget dem, men så langt er det glemt. Kommer jeg på det, skal jeg få lagt ut navnet.

Dorta og Didrik dei likar å dansa
Dei dansar ikkje Disco,
men Polka med støyt.
Dorta kjem frå Drøbak,
Didrik frå Drammen
Og dansa, det gjere dei
og tek seg ein bløyt
Dei dansar og drikk
og tenkjer ikkje
at dagen derpå
er det dunder og hikk.

Flere D-er finner du her på ABC i ord og bilder.

35 kommentarer:

Petunia sa...

Så artige dukker!!! Har du laget dem? Er det cernit leire??
Stilig D!!!

Petunia sa...

Ops!! Så ikke teksen til hlyre for bildet med en gang. Ble så facsinert av dukkene. Da er jo det oppklart:)

Rimkogeren sa...

Danse, danse
dukken min,
nej hvor frøkenen
hun er fin.

qehenne sa...

Så herlige. Danse er jo et kjempevalg for D. Elsker å danse jeg også... Ha en fin kveld

Evami sa...

SÅ flotte dukker:) Blei i godt humør av å se og lese her jeg nå:)

Mia sa...

Vilka härliga dockor. Damen ser ju helt forälskad ut när hon tar en sväng med sin kavaljer :)

naturglede sa...

Så fine de var. De danser virkelig:)

Henny sa...

Fine dukker. Jeg mindes en tekst med "Det var Dorthe, det var Didrik, de drak dus".

organic-lizzi sa...

Festlig D:-)) Blir rent godt humør av det paret der... &passet jo godt til teksten da:-))
Deilig helg fra Randi

mormonsen sa...

Dette var virkelig en kjempebra og morsom D. Hadde du laget verset selv? :)

Living next to me sa...

så flotte de var og morsom tekst
God helg Frida

sissels sa...

Så flotte dukker, og for en herlig tekst.

Anette sa...

Vilket tjusigt par, Didrik och Dorta :-) /Anette

Madame sa...

Åh, det var vel nok sødt - sikke nogle dejlige dukker! Og flot at du har fundet så mange D'er i den lille sang :O)

Ha' en rigtig god weekend :-)

Ellen sa...

Hehe... disse to var flotte. Man kan til og med se flasken i baklommen på gubben!! Veldig bra!!

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Ønsker deg en flott helg!

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

For et kostelig par - er det du som er kunstneren? Kjempekoselig!

Turid sa...

Det var et herlig par ;-)

HildeS sa...

Utrolig flotte. Dette var et fascinerende og humoristisk innlegg.

Tino sa...

Herlige dukker og dikt!

God helg :)

linsky sa...

For en stilig løsning! :)

Linda sa...

Hahaha...kjempe koselig, fikk det megasmilet her nå før jeg legger meg!! Tusen takk!!=)

Strikkebesta sa...

Du, Dorta og Didrik er då eit drabeleg flott dansepar!

Mona sa...

Åh vilka fina dockor! Bordet du fotat dom på gör att det ser ut som om dom dansar på en dansbana ute i skogen. Snyggt!

Marit Johanne sa...

Herlige dukker! Og flott dikt til! :)

Margrethes hus og hage sa...

Artige dansedokker :)

Hilsen Margrethe

vibeke sa...

Å huffda - dansefest på lokalet, med ei halv ei på lomma, og en tier som han bomma av han bessfar i går....

Sommertid sa...

Stilig par det her...og dukkene var skikkelig laget..ikke noe slingerivalsen her nei ;)

Camilla :) sa...

Disse dukkene var jo nydelige! :D

Lappedamen sa...

Det var noen flotte dansedokker. Herlig dansevers også.

Marit sa...

Danse, danse dokka mi! Den sangen jeg oftest synger til barnebarnet - og vi danser, ler og koser oss :o) Akkurat som dine dukker!
Morsomt innlegg!

Gitte J sa...

De er rigtig flotte, jeg elsker nisser og især når man kan købe nogen der er hjemmelavet.

TorAa sa...

Alldeles fortryllende D-innlegg.
Ble i sååå godt humør. Og bildene og dokkene r jo bare såååå skjøøøønnnne;)

Beklager sen kommentar og innlegg denne uken.
Det er her:
http://toraamusic.blogspot.com/

linn kristine sa...

Hohohoho! Festlige dukker, artig D-innlegg.
Den damedukka minner meg om noen jeg kjenner og. :)

Hanne sa...

Herlige dukker og et morsomt vers.

regnbuesting sa...

Ubetalelig ;-)