mandag 12. oktober 2009

Håndarbeid i uken som gikk


Heller ikke uka som gikk hadde det beste været for hagearbeid og uteliv, men til helgen kom det. Det gjorde også "gjengen", og vi hadde det veldig koselig. Inn i mellom fikk jeg gjort litt handarbeid i tillegg til siste rest med pussing av spisestuestolene. Vi valgte også stoff til dem, og nå venter vi i spenning på resultatet. Det tar nok noe tid før vi får se detm ferdige.
Jeg klarte 10 bestemorslapper til teppet i uka som gikk, og heklet en liten brikke av restegarn Jeg fant ut at jeg trengte mange sånne til å legge under terrakottapottene i vinduskarmene. De er jo nymalte, og jeg er litt redd for at de grove pottene setter merkerLøperen jeg holdt på med blei også ferdig etter planen. Jeg hadde jo tenkt å gjenta motivet 5 ganger, men så at den da blei for lang. Var i grunn veldig fornøyd med den sånn som den ble.
Nå er jeg i gang med en rund brikke med vindmøllemønster. Det er lenge siden jeg har heklet, og det skjer uten mønster. Brikken blir til etter som jeg hekler.
Og så har jeg endelig begynt på sokker. Ikke babysokker som jeg egentlig hadde tenkt, men vanlige innesokker i mohair. Det er så lenge siden jeg har strikket sokker, at jeg regner dette som et prøvepar for å se om jeg husker hvordan det var. Tror de blir ok. Neste par blir nok i raggegarn..